onsdag 26. januar 2011

Det går greit

Hei på dere! Jeg har det ganske så greit om dagene, jeg da! Står nå her ute og komposterer som vanlig. :) Matmor har kommet til meg med mat nesten hver dag nå, så nå går det bra. I dag er det -20 grader ute, men inni meg er det +54! Jeg fikk en gammel kirsebærkompott i dag! Oi oi, det er flotte saker for en kompost. :) Fikk litt muggen tacosaus på også, mmm...

Ellers må jeg nå si at det ikke skjer så forferdelig mye i min verden for tiden. Det er ikke mange minuttene jeg ser matmor om dagen, så hun har ikke mye arbeid med meg. I morgen er det restsøppeltømming, og som vanlig synes matmor at det er kult at restsøppeldunken ikke er full. :) Før de fikk meg så var den alltid stappfull og de hadde problemer med å få igjen lokket når søppelbilen kom. Med tilhørende problemer som grevlinger og skjærer... De elsker å dra utover restsøpla. Men nå er det god plass oppi dunken! Matmor var til å begynne med ganske forbauset over hvor mye av det de kastet som faktisk var organisk.

Nå er det mest plast restsøppelbilen får. I 2012 skal vi visstnok få plastsortering i kommunen. Pluss organisk! Men matmor har forsikret meg om at jeg ikke blir kastet ut av den grunn. :) Det er uansett bedre å lage om matavfallet til jord til sin egen hage enn å sende det med en matavfallsbil! Bare litt kjipt at ikke folka mine får reduksjon i renovasjonsgebyret på grunn av meg. Det får de i enkelte andre kommuner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar