mandag 17. januar 2011

Triste tider

Ja nå er det triste tider... Folka mine har vært mye på farta i det siste og spist få middager hjemme, og da blir det også desto mindre på meg... *mumle* Selv om matmor har vært hos meg nesten hver dag, så er det mest teposer og eggeskall jeg har fått, og det er jo ikke noe særlig å rope hurra for, liksom... de små mikroorganismene inni meg hopper opp og ned og roper "Vi vil ha loff med sirup på!"....

Men noen gode nyheter er det da å melde. Jeg ble luftet med luftestaven i går, det er deilig. :) Og så fikk matmor med seg litt rester fra gårsdagens sammenkomst hjem, så nå har jeg i alle fall fått litt kakerester og noen poteter og gamle pizzastykker... Var ikke så mye, jeg fikk bare 1,6 kg til sammen, men jeg håper jo det hjelper litt på temperaturen min. Det var god bløtkake, bestematmor! ;)

Jeg var nede i 43 grader da matmor var og sjekka termometeret mitt i går. Det er jo ikke helt optimalt, jeg vil helst ha minst 50 grader, som er anstendig kompostdunktemperatur. Får håpe folka mine holder seg hjemme framover, så går det nok bra. :) Fluene og flueegga er hvertfall borte, det er flott! Matmor har en teori om at det hjelper å røre litt i meg hver dag. Men jeg tror nok det må være litt varmt også, for å ta knekken på egga. De kommer vel fra fruktskall og annet avfall, så jeg må jo ha sånne temperaturer at jeg kan kverke dem istedenfor å ruge dem fram!

Legger vet et par bilder av meg som matmor tok i går. Meg i snøen og meg med bare 43 grader på termometeret. Også ble det visst med et bilde av min gode venninne Papir-Rita som også ble matet i går. ;) Hun ble ganske full, jeg er litt misunnelig der...








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar